BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Prancūzų vaikai valgo viską

Knygos pavadinimas: Prancūzų vaikai valgo viską
Autorius: Karen Le Billion
Versta iš: anglų
Leidimo metai: 2013
Puslapių: 320

Aprašymas:

Knygos autorės Karen Le Billon šeima persikrausto iš Amerikos į vyro gimtinę Prancūziją. Augindama dvi dukrytes, autorė nuolat susidurdavo su valgymo iššūkiais - vaikai nenori valgyti sveiko maisto, ragauti naujų patiekalų, reikalauja desertų ir užkandžių. Tačiau persikėlus į Prancūziją, pasitiko visai kitokia tikrovė. Mažieji prancūzai valgė viską, tik tam tikru laiku, mokėjo mėgautis maistu, noriai ragavo patiekalų ir nepriekaištingai elgėsi prie stalo. Autorė ėmėsi taktikos - išmokyti prancūziškai valgyti savo vaikus. Sekėsi sunkiai, tačiau nuoseklumas padėjo pasiekti gerų rezultatų.

Paaiškėjo svarbiausios taisyklės:
1. Tėvams - jūs esate atsakingi. Viena iš svarbiausių jūsų paskirčių - mokyti savo vaikus mitybos pagrindų ir ugdyti jų valgymo įpročius. Tėvai savo vaikams yra autoritetas, todėl būtent jų pavyzdys gali paskatinti juos valgyti kitaip. Sveikai maitindamiesi, tėvai parodo pavyzdį vaikams.
2. Venkite emocinio valgymo. Maistas nėra nusiraminimo ar dėmesio atitraukimo priemonė, žaislas, papirkimo įrankis, atpildas ar auklėjimo pakaitalas. Turime skatinti vaikus žiūrėti į maistą kaip į jutiminį malonumą.
3. Tėvai suplanuoja valgymo režimą ir valgiaraštį. Vaikai valgo tą patį, ką ir suaugusieji: jokių pakaitalų ir jokių skubiai paruoštų papildomų patiekalų.
4. Maistas yra socialus. Nesiblaškydami valgykite su šeima visi kartu prie vieno stalo.
5. Valgykite visų vaivorykštės spalvų vaisius ir daržoves. Nevalgykite to paties patiekalo daugiau nei kartą per savaitę.
6. Išrankiems valgytojams: tau nebūtinai patiks, tačiau turi paragauti. Kaprizų atveju prie stalo: tu nebūtinai patiks, bet turi tai suvalgyti.
7. Kuo mažiau užkandžiauti, geriausia kartą per dieną (daugiausia du), ir jokio užkandžiavimo likus valandai iki valgymo. Jaustis alkanam tarp valgymų yra visai normalu. Valgymo metu valgykite, kol pasisotinsite, bet nepersivalgykite.
8. Skirkite laiko ir maisto ruošimui ir valgymui. Lėtai valgomas maistas teikia džiaugsmą.
9. Stenkitės valgyti „tikrą”, namuose gamintą maistą, o saldumynus pasilikite ypatingai progai. (Visa, kas yra perdirbta ar apdorota, nėra „tikras” maistas.)
10.Valgis turi teikti džiaugsmą, o ne stresą. Maitinimosi taisykles priimkite kaip įpročius ar kasdienybės formavimo principus, o ne kaip griežtas nuostatas. Retkarčiais sulaužius vieną ar kitą taisyklę, nieko blogo nenutiks.

Manau, kad galima daug gerų patarimų gauti, tačiau retkarčiais man prancūzų auklėjimas atrodo labai diktatoriškas. Jeigu vaikas nori valgyti, bet neatėjo laikas - jis turi laukti. Net naujagimius jie maitina griežtai kas tris valandas ir nė minutės anksčiau. Nesuvalgęs patiekalo, mažylis lieka alkanas iki kito valgymo.

Bendras įvertinimas 10 balų sistemoje - 9.

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyk komentarą